A cégvezető feladatai

2024.02.18

Sokszor hangsúlyoztam, hogy a cégvezetőnek nem az a feladata, hogy elvégezze az adott szolgáltatást, legyártsa a terméket, hanem neki a háttérben kell folyamatokat és rendszereket kitalálnia, hogy hogyan működjön majd maga az egész gépezet, amit megálmodott. De mit is jelent ez konkrétan? Milyen feladataid vannak cégvezetőként?

Nem elég csak termékeden, szolgáltatásodon dolgoznod, a fő feladatod az, hogy a vállalkozásod működésén tervezd meg és dolgozz rajta folyamatosan:

  • Stratégia alkotása
  • Marketing
  • Ügyfélszerző rendszer kialakítása
  • Munkafolyamatok, feladatkörök megtervezése, leírása
  • Pénzügyek
  • Csapatépítés (HR) stb.

Egy cégvezetőnek többet kell ezzel foglalkoznia, mint magával a fizikai munkával, szolgáltatással, amiről a vállalkozása szól! Ha csak a szolgáltatásodra vagy termékedre fókuszálsz, ügyfélhiányban fogsz szenvedni, nem lesz elég bevételed, folyamatosan pénzügyi problémáid lesznek és nem fogsz fejlődni.

"Csináld azt, amit szeretsz, és nem kell többé dolgoznod!"

  • Egy olyan vállalkozáson dolgozz, amit szívből csinálsz! 
  • Ne kicsiben gondolkozz! A félelmeidet, kishitűségedet felejtsd el, és kezdj el másképp gondolkodni! 
  • Építsd az önbizalmad, tanulj, szerezz inspirációt, gyakorolj sokat és ne halogass! 
  • Minden egyes nap tegyél lépéseket a fejlődés irányába!

Tippek kezdő vállalkozóknak

A gondolkodásmód

Ha kishitű vagy, nem hiszed el magadról, hogy amit csinálsz, az jó, az emberek fizetni fognak érte, úgy nem lehetsz sikeres. Az önmagadba való hiteden dolgoznod kell, mert ez minden vállalkozás alapja. Ha te elhiszed magadról, hogy jó vagy, a többiek is el fogják!

Nézd meg, kik vesznek körül, és hogy ők támogatnak-e a céljaid elérésében! Ha nem, keress olyan közeget, ahol inspirációt, támogatást, segítséget kapsz, és ahol pozitívan gondolkodnak, mert ez Rád is jótékony hatással lesz! 

Olyanok társaságát keresd, akiktől új tudásra tehetsz szert, akik felfelé húznak, akik előrébb vannak abban, ahová Te el szeretnél jutni! Építs kapcsolatrendszert tudatosan, találkozz és beszélgess olyan emberekkel, akiktől tanulhatsz valamit!

Tűzz ki motiváló célokat, tervezd meg a megvalósítás lépéseit, és kösd őket határidőhöz!

Olyan célokat tűzz ki, amik reálisak, de kihívás elé állítanak! A céljaidat pontosan határozd meg, és minden nap foglalkozz velük! Vizualizáld, mit szeretnél elérni a cégedben és a magánéletedben egyaránt, rövid, közép és hosszú távon! Ezekből készíts egy kézzel fogható mappát vagy motivációs falat, amire, hogyha ránézel, nehéz időkben is újra lesz erőd küzdeni értük!

Fontos, hogy a célt nemcsak ki kell tűzni, hanem meg kell tervezni azt is, hogy hogyan jutsz el hozzájuk. Meg kell tervezni az oda vezető utat, és ennek minden apró lépését. Erre bőven hagyj időt magadnak, és nem árt időről időre újra átnézni majd ezeket, szükség szerint újratervezni.

A határidők megkerülhetetlenül fontosak. Ha sikerül a megtervezett időben megvalósítani, amit kitűztél, az további lendületet fog adni számodra, hiszen ebből van sikerélményed, ebből fogod megtapasztalni, hogy meg tudod csinálni, képes vagy rá, jó vagy abban, amit csinálsz. Ebből mindig erőt meríthetsz, és ez által fog fejlődni az önbizalmad.

Fake it, till you make it - Amíg nem megy, tettesd!

Képzeld el, hogy már most megvan, amit elterveztél, gondolkodj és viselkedj úgy, mintha már most sikeres lennél! Ez szintén egy jó önbizalomnövelő eszköz, de persze a gyakorlás és a többi lépés nem maradhat el hozzá.

Az alapok meghatározása

Minden a tervezésnél dől el. Ha az alapok rendben vannak (jók a tervek, stratégia), akkor már csak végre kell hajtanod. Ha ezek nincsenek meg, fogalmad sem lesz, mikor, mit kell csinálni, és miért nincs pénz a cégedben, el fog uralkodni a káosz.

A marketing ismeretek

Nem elég jó termékkel vagy szolgáltatással rendelkezned, azt el is kell tudnod adni. Az értékesítést, marketinget tanulni kell: közösségi média kommunikáció, stratégia kialakítása, értékesítési csatornák építése. Mindezek a vállalkozásod legfontosabb részei, hiszen, ha nincs értékesítés, nincs bevétel sem! Egy cégvezetőnek ebben is fejlesztenie kell magát, vagy megbízni olyan munkatársat, aki ért hozzá.

Tippek haladóknak

Ha már működik a vállalkozásod, akkor is kell foglalkoznod az alapokkal. Újra és újra meghatározni:

  • Kik a célcsoportod
  • Buyer persona
  • Milyen üzleti modellben dolgoztok, jó-e az
  • Mi az, ami bevált, és mi nem. Ami nem, azon hogy lehet javítani
  • Milyen újításokat, terméket, folyamatot vezetsz be a cégedbe az idén
  • A megfelelő emberekkel dolgozol-e, elegendő-e a létszám
  • Milyen kampányra készültök
  • Milyen fejlődési utakat láttok magatok előtt, mivel lehetne jobbá tenni a szolgáltatásodat/termékedet, kiknek tudtok még segíteni
  • Milyen pénzügyi lehetőségeitek vannak a fejlődésre, fejlesztésre (beruházások, pályázatok stb.)

Tudásmegosztás

Ha órabérben dolgozol, még egy magas óradíj esetén is van egy plafon, amit bevételben nem tudsz meghaladni, hiszen egy nap akkor is 24 órából áll csak, ha profi vagy a szakmádban. 

Érdemes abban gondolkoznod, hogy hogyan lehet megsokszorozni a tudásodat, hogyan adhatod el a szolgáltatásod vagy terméked mellett a know-how-t is: hogyan nyújthatsz olyan segítséget a vásárlóidnak, amelyek segítségével maguk is meg tudják oldani a problémájukat, vagy még jobban ki tudják használni a tőled vásárolt termék, szolgáltatás előnyeit. Ezzel a módszerrel akkor is tudsz bevételre szert tenni, amikor épp nem dolgozol, hiszen a tudásanyagaid eladásából folyamatosan folyhat be a pénz.

HR – csapatépítés

Kezdetben a legtöbb vállalkozó egyedül dolgozik, ám ha Te is így teszel, hamar azt fogod tapasztalni, hogy nem tudsz mindent megvalósítani, amit elterveztél. Őrült fáradt leszel, eredmény, áttörés mégsem jön. Fejlődni csak úgy fogsz tudni, ha elkezdesz más emberekkel együtt dolgozni, kollégákat veszel fel magad köré, csapatban kezdesz el gondolkodni. 

Első körben ez az új kolléga lehet egy részmunkaidőben dolgozó virtuális asszisztens, aki mellett hozzászoksz a gondolataid megosztásához, a kommunikációhoz, együttműködéshez, valamint az adminisztratív feladatok terhét leadhatod a válladról. Így Te valóban azzal tudsz foglalkozni, ami a feladatod, és el tudsz indulni a fejlődés útján.

Rendszerek, folyamatok kiépítése

A cégvezetőnek nem az a feladata, hogy elvégezze az adott szolgáltatást, hanem neki a háttérben kell folyamatokat és rendszereket kitalálnia, hogy hogyan működjön majd maga az egész gépezet, amit megálmodott.

Profi marketing

Ha a céged igényei már meghaladták a Te egyéni határaidat tudásban, időben, kapacitásban, itt az ideje, hogy profi marketing csapattal dolgozz együtt! Minél többet fektetsz ebbe, annál több lesz a bevételed, a vállalkozásod igazi fejlődése ettől indulhat be: komplett marketing rendszerek felépítése, a stratégiájának a kigondolása, kampányok, profi hirdetések stb. segíthetnek abban, hogy az eladásaid, így bevételeid rohamosan megugorjanak.

Idáig azonban hosszú út vezet! Tedd meg az első lépést most: kezdj el egy kollégával együtt dolgozni! Az E-titkárság profi virtuális asszisztenica, akivel új szintre léphet a vállalkozásod! Híjv még ma, és lépj a fejlődés útjára!
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el