Hogyan lesz több bevételed vállalkozóként?

2023.11.08

A vállalkozók csodálatos emberek: ötletesek, ambíciózusak, szorgalmasak, önállóak, tudatosak, a szakmájukban profik, bátrak, felelősségteljesek. Nemes célokért küzdenek, megélhetést biztosítanak másoknak is, egy jobb jövőt építenek. Ha Neked már van egy vállalkozásod, amit szeretnél fejleszteni, vagy tervezed, hogy szabadúszó légy, ez a cikk hasznos lesz.

Mire számíthatsz szabadúszóként?

  • Az első időkben sokkal több munkát kell belefektetned, mint amennyit alkalmazottként dolgoztál. 
  • El kell érned, hogyminél többen megismerjenek és ajánljanak téged és termékedet vagy szolgáltatásodat tovább.
  • Nem kizárt, hogy napi 10-12 órát is dolgoznod kell majd ezért.

A vállalkozásindítás a munkánk mellett sok adminisztrációval és költséggel jár akkor is, ha olyan szolgáltatásból szeretnénk megélni, ami önmagában nem igényel nagy tőkét. Például tanár, tanácsadó, ügyvéd, orvos, mentálhigiéniás szakember, pszichológus, üzletkötő, virtuális asszisztens (VA), masszőr, művész, építőipari szaki és még sok más. Elsődleges szempont, hogy már az elején látnunk kell azt, hogy a befektetett pénzünk meg fog-e térülni: lesz-e elég bevételünk a költségek fedezésére és marad-e profitunk. Mert ha nem, hamar csődbe fogunk menni.

A legtöbb vállalkozó azonban induláskor nem lehet teljesen biztos benne, hogy lesznek vevői, áruja, szolgáltatása kelendő lesz, és ha igen, elegendően fognak-e tőle vásárolni ahhoz, hogy bejöjjenek a számításai. 

Ezen dől el a sorsod

Ha már átrágtad magad a vállalkozás indulásával kapcsolatos ügyintézésen, van egy jó könyvelőd, megvásároltad a szükséges dolgokat hozzá, és úgy érzed, a választott tevékenységhez is megfelelően értesz, azon kell gondolkodnod, hogyan lehet még több vevőt - rajtuk keresztül pedig profitot - szerezni. A sorsod vállalkozóként azon múlik, sikerül-e nyereségessé tenned magad, tehát a vevőszerzést nem bízhatod a véletlenre, és minden létező eszközét ki kell aknáznod.

Honnan szerzel megrendelőket?

Vállalkozásunk jellegéből adódóan többféle módon szerezhetünk vevőket, klienseket, megrendelőket:

  1. Üzlethelyiség, bemutatóterem: helyi vevőkör

  2. Személyes ismeretség: helyi vevőkör

  3. Ajánlás útján: főként helyi vevőkör

  4. Telefonos értékesítés: távolabbi vevőkör is

  5. Weboldal, webáruház, online értékesítési módszerek: távolabbi vevőkör is, akár külföld

  6. Egyéb módszerek (szórólap, e-mail lista építése, médiamegjelenés, influencerek stb.)

A céges weboldal szerepe

Világos, hogy hacsak nincs teljesen a helyi jelleghez kötve, akkor az online megjelenés egy vállalkozó számára nemcsak ajánlás, hanem egyenesen kötelező, hiszen ezzel lehet a vevőkört kiterjeszteni, a bevételt megtöbbszörözni akár. De mire is jó a céges honlap?

  • Sokan a neten keresnek rá a szakemberekre, szolgáltatásokra. Ha Te nem vagy rajta a listán, másé lesz az ügyfél és a bevétel.
  • A honlap bizalmat épít: le tudják "csekkolni", hogy létezel, utána tudnak nézni a hátterednek. Azt a céget fogják választani, amelyik a rendelkezésre álló információk alapján jobbnak tűnik.
  • Részletesen be tudsz mutatkozni: elmondhatod vevőidnek, amit a legfontosabbnak tartasz.
  • Megjegyezhető leszel: újra meg tudnak találni, ha később megint szükségük lesz rád.
  • Ezen keresztül tudsz kommunikálni a partnereiddel. Ez nagyon fontos, mert pl. egy termék árusítása esetén a vevő nem tudja fizikailag megtekinteni, ellenőrizni a termékedet, csak arra hagyatkozhat, amit a weboldaladon talál. Ha ez az információ elégtelen számára, nem tőled fog vásárolni, szolgáltatást rendelni, és te pénz nélkül maradsz.

Csak közösségi oldalad van?

Az már valami, de általában önmagában kevés, ezen kívül veszélyes is. Biztosan hallottál már letiltott vállalkozói Facebook vagy Instagram fiókról, amelyek nagy károkat tudnak okozni, s sok esetben vissza sem lehet szerezni az elveszett adatokat. Nem szabad mindent egy lapra feltenned.

Ha van weboldalad is, az remekül kiegészíti a közösségi oldaladat. Ott meg tudsz jeleníteni olyan, állandó, fontos információkat, amelyek a mindenkori látogatóidnak lényegesek és növelik benne a bizalmat, érdeklődést a Te terméked, szolgáltatásod iránt.

Ez az ár a tárhely és domain szolgáltatók árazása szerint változhat.

Nyiss új dimenziót vállalkozásodnak! Az ügyfelek könnyebben megtalálnak, növelheted a bizalmukat, és elkezdhetsz egy szélesebb ügyfélkört kialakítani.

Szolgáltatásaim

  • Kisvállalkozói honlapok készítése és szövegezése 49.000 Ft-tól (5 oldalig, egyedi domain névvel és tárhellyel együtt, 1 éves díj)
  • A honlap tartalmának folyamatos frissítése (új információk, akciók, változó tartalmak stb.)

  • Jogi dokumentumok készítése feltöltése (GDPR-megfelelés, Adatvédelmi nyilatkozat, Süti nyilatkozat, ÁSZF stb.)

  • Online marketing tartalomgyártás: Social media, és Google hirdetések, kampányok, blogcikkek

Írd meg, milyen honlapot szeretnél, milyen tevékenységre, és néhány napon belül árajánlatot adok!

A honlappal kapcsolatos első konzultáció ingyenes. 

Ezek is érdekelhetnek:

Sokszor hangsúlyoztam, hogy a cégvezetőnek nem az a feladata, hogy elvégezze az adott szolgáltatást, legyártsa a terméket, hanem neki a háttérben kell folyamatokat és rendszereket kitalálnia, hogy hogyan működjön majd maga az egész gépezet, amit megálmodott. De mit is jelent ez konkrétan? Milyen feladataid vannak cégvezetőként?

EV. vagy kezdő vállalkozó vagy? Épp tervezed, hogy vállalkozó légy? Akkor ez Neked szól! Az évek során számos kisvállalkozással dolgoztam, és összegyűjtöttem a legfontosabb tudnivalókat, ami átsegíthet Téged a kezdeti nehézségeken. Megtudhatod, mire kell odafigyelned, ha sikeres szeretnél lenni!

Tudtad, hogy egy amerikai kutatás szerint a vállalkozók a munkaidő 8 órájából akár 6-ot töltenek adminisztrációval? A saját ügyfeleim körében készült, non-reprezentatív felmérés adatai hasonló eredményt mutatnak.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el